onsdag 17 mars 2010

Så då är lillen på dagis och jag har hunnit prata med dem om fredag.. K ska nämligen vara på dagis hela dagen då så jag har varit tvungen att prata med personalen så det blir rätt med maten åt honom.. De behöver ju säga till i köket i hyfsad tid så att de hinner beställa hem rätt mat åt honom.. De sa att mellanmålet var inga problem för de hade alltid pålägg och bröd hemma som han kan äta då det finns ett barn till på dagis som inte tål mjölk...
Jag måste faktiskt ge dem en lie eloge för att de är så snälla mot K... När vi har knytkalas eller nåt annat på dagis som vi föräldrar kommer på så bjuds det ju alltid på fika och de bakar alltid något till K som han kan äta. Sist finkammade de dagis efter lite vaniljsås eller grädde. Men nu har de köpt ett paket glass som de har i frysen åt honom.. Det tycker jag är jätte snällt av dem...

I eftermiddag blir det att vika tvätt. Jag gjorde aldrig det igår.. Jag har för övrigt inte tvättat idag. Jag bokade om tiden till på söndag i stället...
Annars blir det kanske en promenad med K så han får testa sin nya regn-jacka.. Han har inte provat den ännu...

K är just nu i skogen med dagis. Okej de är bara ute i Lingenäset men det räcker ju för dem... Det är ett skogsområde i närheten...
Så det blir intressant att se hur trött han är när han kommer hem... Men han lär ha haft oerhört kul i alla fall...

Nej nu ska jag ta och damsuga lite innan jag ska gå och hämta K...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar