onsdag 24 mars 2010

Tandläkaren...

Idag ska jag till tandläkaren..
Jag ska erkänna att jag är livrädd. Jag vet inte vart det kommer från. När jag var lite var jag inte det minsta rädd. Men de senaste åren har jag blivit det. Värst var det när jag bodde i Trollhättan. Jag var precis i början av min graviditet och fick tandvärk. Medan tandläkaren gjorde det hon behövde så var jag tydligen på väg att svimma. Jag låg och skakade som ett asplöv. Jag kunde inte kontrollera det... Men sist hade jag min äldre syster med mig och då gick det förvånansvärt bra. Så jag ska nog ringa henne idag och se om hon kan följa med... Jag kan ju bjuda henne på middag som tack...

Igår var jag och min lillasyster och fikade på barbacka. Det var helt underbart att umgås med henne. Det gör vi allt för sällan. Barnen hade också kul. I alla fall till det blev lite för mycket barn där. Fast vid det laget kände vi oss ganska obekväma med... Så då blev det en tur på stan i stället...

1 kommentar: